En av alla..

Hejsan hejsan.
Nu är jag en av alla andra som har en blogg, *urk* tycker ni nog.
Ännu en som ska skriva och blabla.
Men varför inte. Just nu är jag hemma och är mammaledig, håller på att renovera hus och ska  gå ner lite mamma kilon.
Så varför inte skriva lite om det.

Jag heter Emmeli och är 22 år.

Köpte hus för ett år sen ca, och fick en son i Januari.
Huset är på ca 250kvm och behövde en hel makover. Fick en tomt på 1800kvm som vann pris -94 för värmland finaste. *stolt*. Men nu är den borta. Vi fick dränera när vi flyttade in och då grävde vi upp allt.
Så jag ska skriva lite om hur jag får den fin igen. :D Det kommer ta ett bra tag men det är de värt.

Min son är nu 4 månader. :D Yejj, han är så söööt.
Har börjat med lite puré nu och det är mumma tycker vi. :P
Dom växer så fort. Just nu ligger han och sover så man får lite ensamtid.

Imorgon ska vi åka till Gränna, till min sambos bror. Jag hade planer på att åka in till Gränna där dom gör alla polkagrisar. Jag vet att jag var där som liten och älskade de.
Godis är min hobby ;). På tal om det, innan graviditeten vägda jag 62kg. Veckan innan Nils (min son) föddes så vägde jag 80 kg!!! Mkt godis blev det tyvärr, men två veckor efter att Nils var född så vägde jag 64 kg (amma länge tjejer) och nu väger jag 66 kg. Så Jag ska gå ner hade jag tänkt mig. Inte mkt men ändå, lite kg kan vara skönt att slippa. :D
Om jag (godis varje dag) klarar av det så ska nog ni andra som vill, också klara av det :D
Ska skriva lite om hur jag klarar mig. Blir ingen diet heller, bara jag och elljusbanan.
ska försöka minska godisintaget också.

Hör gärna av er med tips om trädgården, det kanske finns någon av er som har en bra idé om vad man ska ha och hur man gör. För jag har ingen aning. :P

Hej så länge, kramkalas
.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0