maaaat

Nu snart ska jag käka lite mat.. På menyn idag så är det Köttfärslimpa. Inte min favorit förut men nu älskar jag de..

Vill ni laga de?

400g köttfars
3 msk aromat
1 msk gullök
1 msk tomatpuré
3 krm sv.peppar
2 dl mjölk
1 dl ströbröd.
1 ägg
25g smör

Börja med att sätta ugnen på 175grader.
  • Blanda mjölk och ströbröd och låt det svälla i 10 min
  • Blanda köttfärsen med aromaten.
  • Blanda i sv.peppar och löken rör om.
  • Blanda sedan i ett ägg och ströbröd röran och purén.
  • När allt är väl blandat så häll ut lite smör i en ungsäker form, lägg sedan i färsen och pressa ut den till en avlång rektangulär skapelse ;)
  • Häll sedan lite smör över färsen och ha på mer kryddor om ni vill.
Stoppa in limpan i ugnen i ca 45-60 min.
Ät mos eller potatis till och lingonsylt. En sås kan göras av skyn som blir inne i ugnen.
Hoppas det smakar ;)

Nuu ska jag göra mos, så ha en trevlig fredagskväll.. :D
Tjingtjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0