chockad

Fyy bubblan.

Igår så regnade det otroligt mkt. Åskan kom igen också.
Det blekade och mullrade såppas mkt så balkongen i sovrummet skakade.. Hjälp skrek jag.
Sen runt 21.30 när det regnade som mest så fick jag lite panik. Kände att jag va tvungen att gå ut och kika på dräneringen, för på ena sidan av huset har vi inte satt upp nya hängrännor. (Dumt av oss)
Vattnet åkte ner på backen och la sig runt huset intill dräneringen. (ingen skada hade hänt)
MEN jag gick rint huset och blev lite fundersam, "Fan har det sett ut så här?!" Jag gick fram emot det konstiga oss gissa vad??? Blixten hade slagit ner i ett träd som sedan har ramlat över våran pergola... Allt var helt men nu måste vi kapa trädet och åka till tippen igen. Fy bubblan vad tråkigt. Jag gick närmre trädet och kikade lite, där som blixten har kapat trädet, där är det svart. Tur att det regnade. Annars hade jag kanske fått ringa 112 och sagt att det brinner på min tomt. :/ Men men. Ingen skada och alla mår bra. Tack o lov..

Bilder på mitt "nya" häng träd. ;)




Det ser ju sjukt ut. Det är svart. Och det är verkligen kluvet på mitten.



Ha en bra dag..
Tjingtjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0